Evlilikler ve Üçüncü Şahıslar

Haziran 13, 2019


Selam dert anası.
benim de bir derdim var size danışmak fikir almak istedim.
3 senelik evliyim eşimle aramız çok iyi allah bozmasın :)
ama bizim ta nişanlılık dönemimizden beri eşimin eski bir kız arkadaşı  
kankası bizi rahatsız edip duruyor. ilk başlarda biz nişanlıyken benim  
eşime attığım şarkının altına "sıra sende demek ki" diye bir yorum yaptı  
sonra da özelden konuştuk eşimle onun arasında hiç bir zaman arkadaşlıktan  
öte bir şey yaşanmadığını adım gibi biliyorum ama bu kız eşime aşık ve  
kafasında kuruyor hatta o kadar kurmuş ki eşimin benden önce nişanlı olduğu  
bir kız vardı ona bile ulaşmış.
ben bu kıza düzgün bir şekilde gayet sakin kalarak bizi rahatsız etmemesini  
söyledim hatta rica ettim sonra eşime de söyledim böyle böyle bu kız bana  
yazdı diye ikimizde kızı facebook üzerinden engelledik. hatta şunu da  
ekleyim o kız benimle konuşurken arsızca "çok özledim onu beni dinlemesini  
konuşmamızı beraber kahve içmemizi bile özledim" dedi ben yine sakin  
kaldım. biz eşimle evlendikten 1-2 ay sonra bu kız bu sefer benim instagram  
hesabımı bulmuş bana msj attı tekrar eşimi soruyor bende sanane dedim artık.
kalkmış pişkin pişkin bana seni boşar o huyu odur bilmem ne aman size mi  
kaldım pislikler gibi şeyler yazdı bende sinir olup ağzıma geleni saydım bu  
sefer o engelledi beni.
geçen hafta eşimin maillerine bakıyordum bir de ne göreyim bu kız geçen ay  
eşime bu sefer twitter hesabından msj atmış!! eşim hiç bir şekilde cvp  
vermiyor ona ve bize ulaştığı her yerden engelliyoruz telefon olsun sosyal  
medya olsun ama bu kız bir türlü yakamızdan düşmüyor ve beni ciddi anlamda  
huzursuz ediyor...
bu msjından sonra bende ufak bir araştırma yaptım amcalarını dayılarını  
buldum ve bu kızlarının bütün msjlarını kopyalayıp onlara atıp kızınıza  
sahip çıkın gibilerinden birşey yazmak istiyorum ama eşim boşver uğraşma  
hiç değmez diyor. kararsız kaldım ve çok huzursuz oluyorum bu yüzden çünkü  
bu kız yine bir şekilde bir yerden bize ulaşacak takıntılı obsesiv bir  
manyak eşime takmış kafayı ve en sonunda bende gidip iş yerinde onu rezil  
edicem yada dediğim gibi amcalarına dayılarına söyleyeceğim sadece tek  
sorun amcaları yada dayılarına söylersem kıza zarar vermeleri hani hala  
namus davaları devam ediyor ya günümüzde... kızın başına ciddi bir şey  
gelsin istemiyorum ama beni bizi rahat bıraksın istiyorum... ne diyorsunuz  
dert anası ne yapabilirim bu kızdan temelli kurtulmak için:??

 Merhaba sevgili dertli dostum. Öncelikle sana evliliğinde mutluluklar dilerim. Umarım eşinle bir ömür boyu mutlu olursunuz. Yaşadığın durum gerçekten de çok sinir bozucu. Bak sen şu yüzsüz hatunun yaptıklarına. Yahu adam evlenmiş gitmiş değil mi? Bu ne yüzsüzlüktür kardeşim rahat bıraksana adamı!
 Üstelik eşinin eski kız arkadaşı olsa haydi bir derece diyeceğim. Aralarında arkadaşlıktan öte bir şey olmadığını söylemişsin. Bu daha da tuhaf bir durum. Hani "sadece bir arkadaş" olsa madem çok özlemiş bir kahve içmelerinde mahsur görmeyebilirsin belki. Hatta sen de gidersin o kahve davetine. Hep birlikte birer kahve içersiniz. Ama olay kesinlikle bunu aşmış durumda. 



Demek ki bu hatun eskiden beri senin eşine kafayı takmış. Eşinin de ona hiçbir ilgisi olmayınca bu, hayli zoruna gitmiş. Adam evlense bile "belki bir umut" diyerek, rahatsız ediyor. İşte böyle durumlarda insanın bazen içinden çizgiyi bozmak gelebiliyor. Sen de anladığım kadarıyla bu aşamaya gelmişsin. 

  Sevgili dertli dostum, anlattıklarından yola çıkarak bu kadının eşini bir hayli büyük bir takıntı haline getirdiğini görüyorum. Bu tip insanlar, göründükleri kadar zararsız olmayabilirler. Düşünsene adam evlenmiş, yıllar geçmiş o hala sosyal medyadan, mailden oradan buradan yazmaya devam ediyorsa, sana ondan uzak durmanı tavsiye ederim. Takıntılı insanlar gerçekten sorunlu olabilirler.
 Bu durumda asıl önemli olan eşinin tavrı tabii. Sen de gayet net bir şekilde eşinin bu kızla ilgilenmediğini belirtmişsin. Üstelik maillerine kendin bakmana rağmen, eşinin ona herhangi bir şekilde cevap vermediğini gördüğünü söylemişsin. İşte bu iyiye işaret. Eğer eşin de ona cevap veriyor olsaydı, asıl sorun o zaman yaşanacaktı. Ama neyse ki böyle bir durum yok. Dolayısıyla için rahat etsin derim. 




  Gelelim bu yüzsüz ve takıntılı kadın için yapabileceklerine. Evet insanı sinirlendiren bir durum bu. Dolayısıyla insan anlık bir sinirde "Aç Facebok'tan İnstagram'dan dayılarının amcalarının profillerini, yapıştır mesajlarını ardından Allah ne verdiyse say dök" diyebiliyor kendine. Tabii intikam alma açısından düşünürsen, bu söylediğin aslında hiç fena bir fikir değilmiş 😊 Sen misin benim sinirimi bozan, al ben adamı böyle bozarım! der gibi bir davranış olabilir bu. Fakat bunun sonuçları emin ol hiç iyi olmaz dertli dostum. 
 Senin de ifade ettiğin üzere ülkemizde bu tür konulara karşı bakış açısı malum. Hala namus davası yüzünden yaşananlar ortada. Eğer anlık bir sinire kapılıp, böyle bir şey yaparsan ve ağır sonuçlar yaşanırsa, bunun seni mutlu etmeyeceği kesin. Hem işin yasal prosedürünü bilmem ama yasal açıdan da suçlu duruma düşebilirsin. Bir şeyleri teşvik ettiğin için. Bu nedenle kesinlikle bu fikri kafandan atmanı tavsiye ederim sana. 
 İş yerinde rezil etme konusuna gelince istersen ona hiç girmeyelim. Bence bu davranış, hiçbir kadına yakışmaz. Sonuçta gideceğin yer bir iş yeri. Çok sayıda insan çalışıyor. Böyle bir meseleyi oraya taşımak, hiç hoş bir ortam doğurmaz diye düşünüyorum. 

 Sevgili dertli dostum, bu konuyu çözmek için sana önce eşinle konuşmanı tavsiye ederim. Eşin belki bu kadını arayarak, kendisini rahatsız etmemesini, artık evlendiğini, yollarının ayrıldığını net biçimde ifade edebilir. Belki bunu hiç yapmadığı için bu hatun kendine kendine gelin güvey olmaya devam ediyordur diye düşündüm. Ama buna rağmen sizi rahatsız etmeye devam ederse, hatta durumun boyutunu yükseltip işin içine küfür hakaret falan girerse o zaman yasal yollardan bu meseleyi halledebilirsiniz.


 Bence bu meseleyi şimdilik çok fazla büyütmeye gerek yok. Çünkü bu tip insanlar, ilgi çekmeyi çok severler. Sizin onunla ilgilenmeniz de ona istediğini veriyor. Onu görmezden gelirseniz, bir süre sonra kendiliğinden zaten vazgeçecektir diye düşünüyorum. Şimdilik dert anasının sana olan tavsiyeleri böyle. Gelişmelerden bizleri haberdar etmeyi unutma. Okuyucularımız da sana yorumlardan kendi önerilerini sunabilirler. Şimdilik hoşçakalın.  
  Dertli dostum’u şu hesaplardan takip edebilirsiniz: Facebook - Twitter - Instagram

Benzer İçerikler

40 yorum

  1. Çok değişik bir durum ama Allahtan kadının eşi bulaşmıyor. Zor bir durum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle evet, eşi bu durumda çok önemli. Eşi de ona karşılık verse asıl sorun o zaman başlayacaktı. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  2. Evlilik en değerli müessse dikkat etmek lazım
    Değerli editörümüz her zamanki gibi bir sorunu da profosyonel yaklaşımı ile çözmüş.
    Çok iyi okunup tatbik edilmeli diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  3. Ahh ruh hastası takmış bir kere.
    Hiç bulaşmamak lazım
    Cevap verdikçe bu rahatsız edecek
    Yazsın dursun. Eşine güvendikten sonra hiçbir şey yapamaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cevap verdikçe konu daha da büyüyecek. Görmezden gelmek en iyisi. Zaten bu kadının amacı tamamen dikkat çekmek, huzur kaçırmak. Buna fırsat vermesin dertli dostumuz. Teşekkürler.

      Sil
  4. Bunlar hasta kişiler.Malesef utanma kalmamış. Evli adamların pesini birakmiyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle bir sorun var maalesef. Özellikle evli insanların huzurunu kaçırma derdindeler sanırım. Nasıl bir psikoloji ise artık... Kesinlikle uzak kalınmalı. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  5. Takıntısı var ne yapacağı belli olmaz canlı bomba gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Yusuf Bey. Takıntılı kişilikler tehlikeli olabilir. Uzak durulması en iyisi. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  6. Bence cevap vermeye bile değmez. Ne kadar cevap o kadar önemli sanır kendisini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten hedefi kendisine cevap verilmesi ve ilginin üzerinde olması. Bence de cevap verilmemeli. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  7. Bence de görmezden gelsinler,kendi mutluluklarına odaklansınlar..

    YanıtlaSil
  8. hımm tek kişilik platonik aşklar her tarafta var,etrafımızdaa da vaa maalsef..aynn tavsiyeniz önemlii gömezdeen gesin bizce de..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Platonik aşklar elbette var ama bu artık takıntı haline dönüştürmüş işi. Korkulur yani 😊 Aynen görmezden gelinmesi en iyisi. Teşekkürler. 😊

      Sil
  9. Görmezden gelmek bence de en iyi çözüm. Gerçekten zor sabır isteyen bir durum.

    YanıtlaSil
  10. bencesi deee önce onun bir akrabası ile konuşmak sonra da polis yaniii :) ama önce evet eşi bi konuşsun onunla :) yazık kıza yaaa, olumsuz bir tutku takıntı yapmış kendine :) aşk ve sanat en güzel takıntılar ama böylesi değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle eşi konuşmalı. O konuşmadıkça kızın hala bir umudu oluyor belli ki. Takıntı ama bu hiç sağlıklı bir takıntı değil. İlerlerse kötü durumlara yol açabilir. Önlem alsınlar. :)

      Sil
  11. Bu takıntılı kişi defalarca ikaz edilmiş; engellenmiş sosyal medyada ama durum değişmemiş. Yani konuşarak çözülmeyecek türde büyük bir problem olduğu ortada maalesef. Tüm diğer yöntemler denendiği için yapılacak şey savcılığa suç duyurusunda bulunmak ve uzun süreli "uzaklaştırma kararı" çıkarttırmaktır. Böylece kişi ev, iş yeri gibi mekanlara yaklaşamayacak ve hiçbir iletişim aracıyla bu çiftle diyaloğa giremeyecektir.
    Bu en meşru ve akla yakın çözüm bence.
    Ruh sağlığı bozuk insanlarla konuşarak sonuç alınmıyor maalesef. Bu tiplerin ailesine söylemek, rezil etmek v.b. gibi yöntemlerle düzelmesi geri çekilmesi olanaksız. Hukuk kılıcıyla sorunu tek hamlede çözmek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ruh sağlığı bozuk kimselerle konuşmak etkili olmuyor Aslı Hanım. Böyle kararlar kanunen çıkarılabiliyor mu bilmiyorum ama kesinlikle denesinler. Olay ilerlerse daha ağır sonuçlar doğabilir. Teşekkürler çok etkili çözüm önerileri sundunuz yine. Sevgiyle kalın. :)

      Sil
  12. zor bir durum sanırım kızın psikolojik desteğe ihtiyacı var umarım herşey yoluna girer ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bir psikolojik destek almalı kesinlikle. Umarım dertli dostumuz çözebilir olayı Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  13. Bu sorun kadının hamleleriyle çözülemez bence, erkeğin net tavrı şart. Erkek boşver, takma falan deyip hamle yapmıyorsa sorun çözülmez. Erkek net bir dille konuşup işi bitirecek, bitmezse de hukuki hamleyi yine erkek yapacak. Erkek tarafı bunları yapmıyorsa, gerek yok diyorsa kadın kocasını bunu yapmaya zorlamalıdır. Aksi takdirde erkeğin de bir gün kafasının karışması muhtemeldir. Eski defterler tamamen kapatılmadığında tekrar açılıp okunabilir, bunun önünü kesmek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Eski defterler tamamen kapatılmalı. Erkek tarafından ciddi bir hamle gerekli bunun için. Yoksa bu takıntılı hatun kendi kendine gelin güvey olmaya devam edecek gibi görünüyor. Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  14. GERÇEKTEN DE ÇOK CİDDİ BİR DURUM BU. SİZ DE ZATEN BUNU YETERİ KADAR VURGULAMIŞSINIZ. ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİZ DE ÇOK YERİNDE GÜLHAN HANIM. EŞİ İLE KONUŞARAK UYGUN BİR ÇÖZÜM BULMAYA ÇALIŞMALI BENCE. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok ciddi ve kötü bir durum Fatih Bey. Umarım çözebilirler bu meseleyi Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  15. Okurken sakin kalmakta çok zorlandım, pişkin insanlar çok fazla cidden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok sinir bozucu bir durum. Adam evlenmiş gitmiş hala rahatsız etmek nasıl bir mantık anlayamadım.

      Sil
  16. Tiksinerek okudum yani bu kadar takıntı haline getirmiş büyük ihtimal pisikolojik bir rahatsızlığı vardır. Böyle birşey cidden sinir bozucu değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok sinir bozucu. Dediğiniz gibi takıntı haline getirmiş. Dertli dostumuz da sinirlenmekte haklı. Umarım halledebilirler bu konuyu.

      Sil
  17. Ya bu üçüncü kişileri anlamak mümkün değil, nasıl bir midesizliktir anlamıyorum. Ama dert anasının dediği gibi bu işi eşin çözmeli, sanırım seni zaten dikkate almıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Midesizlik aynen dediğiniz gibi Erhan Bey. Yani gurursuzluk adam seni istemiyor işte değil mi hala ne diye rahatsız edersin. Zaten isteseydi onunla evlenirdi çoktan. Kesinlikle eşi çözmeli bu konuyu. Gerekiyorsa sert bir üslupla net bir şekilde kendisini aramamasını söylemeli. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  18. Açıkçası yazıyı okurken benim de ilk aklıma takılan, neden kocası arayıp uygun bir dille (ya da nasıl bir dil gerekiyorsa) konuşup vazgeçmesini istemiyor??? Hem eskiden yakın arkadaşlarmış, ikna etmekte zorlanmayacaktır. Diyelim değişen bir şey olmadı, rahatsızlık vermeye devam etti, o zaman da eşe dosta akrabaya bildirme konusunu blöf olarak kullanabilirler. Buna rağmen hala devam ederse, tek çözüm suç duyurusunda bulunmaktır ki, en kesin çözüm de bu olur sanırım. Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eşe dosta bildirmeyi blöf olarak kullanabilirler. Güzel düşünmüşsünüz. Suç duyusunda bulunmak en son safha olabilir. Umarım o kadar büyümez olay. Teşekkür ederim güzel düşüncelerinizi bizimle paylaştığınız için.

      Sil
  19. ya varya artık yorulmadınızmı hergün bu soruları uydurmaktan iyi dayandınız ha hakketten ben en fazla 2 3 ay dayanırlar demiştim. tebrik etmek lazım. size soru falan sorulmuyor bunu biliyoruz da bari azcık canlılık şekerim baydı bunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl baymış olan sensin bence. Her paylaşımın altına bozuk Türkçenle ve benzer cümleler, aynı üslupla bu yorumları yapman artık gerçekten tiksindirdi. Bizde yorumlar onaya bağlı değil. Bir senin yüzünden onaylama işiyle de uğraşamam anacığım. İstersen bu hakaretlerini birleştir. Yukarıda sana bir kategori açalım. Haftalık olarak yayınla. Hiç değilse bizim sayemizde okunmuş olursun.:) Anladığım kadarıyla abidik gubidik konular üzerine yazmaya çalışan ama yazamayan zavallı bir blogçusun. Birilerinin senden sonra ortaya çıkıp, farklı bir şeyler yapması canını sıkıyor. Neyse sıkı can iyidir. Kolay çıkmaz. Bu arada, cümle büyük harfle başlar. Mı soru eki ayrı yazılır. Bir de "HAKKETTEN" değil. Hakikaten. :):)

      Sil
    2. jksfsdkjfhkdjs :) :) Hazımsızlık zor ya bak yine kokutmuş :)

      Sil

Popüler Yazılar

Bizi Facebook'ta Takip Edin

Subscribe